Saturday, August 1, 2009

Pe cer

Assalamualaikum...



Lama 'giler' tak post dalam blog yang merapu nih.

Sebenarnya banyak cerita yang boleh dikongsi tapi tak tau mane nak mula or isi or penutup, almaklumla selalu duk bercakap ngan komputer jer,cakap pun guna bahasa komputer ,nak mengayat ni memang tak pandai banyak..huhu...time sekolah dulu pun penulisan memang subjek killer.

So, malam yang sunyi(sebab sume orang da tido) kecuali bunyi cengkerik, keyboard,kipas dalam cpu ngan lagu tanpaMu nyanyian inteam je yang berbunyi...terasa plak nak kongsi perasaan yang terlintas di hati dan ditafsir di minda yang agak kurang kreatif ni namun tetap hebat disebabkan ianya diciptakan oleh Pencipta Yang Maha Hebat. 'CINTA', perasaan yang mula tumbuh,membesar dan kini telah berbunga dan berbuah hingga tak tertahan dalam hati kecil ni.

Cinta agak susah diluahkan pada yang dicintai mungkin dek perasaan malu melebihi rasa cinta. Bila dipendam,yang menanggung pula makin menderita. Dengan kata mudahnya cinta ni diibaratkan sebagai kentut, dilepas malu ditahan merana. cinta jugak ada perkataan tambahan bersesuaian ngan maksud contohnya: cinta buta,cinta gila, cinta monyet, cinta agung, ayat-ayat cinta la..hehe..
Tuan guru Nik Abdul Aziz dalam 'berbicara tentang cinta' menisbahkan cinta seperti wang dalam poket bila digunakan pada tempat yang betul ia memberi manfaat tapi bila digunakan pada jalan yang salah ia membinasakan...

takrif cinta ni terlalu subjektif,ianya satu fitrah yang ditetapkan ALLAH pada hati setiap manusia yang normal. ia tak hadir secara semula jadi sebab tiada didunia ni melainkan makhluk ALLAH. maka, adakah ALLAH ciptakan cinta hanya sekadar untuk sia-sia??sama-sama kita fikirkan tapi sekali lagi pada pemikiranku yang terbatas ni,cinta itu terlalu banyak manfaatnya bila ia diciptakan..bayangkan semua manusia hilang rasa cinta dalam dirinya,maka hilang rasa kasih sayang, hilang rasa simpati, hilang rasa terima kasih,banyak perasaan lain hilang.dok gitu??

Sebenarnya tujuan post ni nak bagitau sal CINTA yang terpancar dalam hati ni tapi cakap sal cinta secara umum pun da terlalu banyak(besarnya perbincangan cinta ni).malam pun da semakin tua walaupun mata tak dapat pejam sebab da tidur tadi..lagi pun sebenarnya lepas ni nak gi "call" Kekasih hatiku, rindu sangat..huhu..tak pe, post akan datang sambung balik hasrat dihati ni..

No comments: